Badania Tajemniczy Klient
  • Home
  • Apteki
  • Fast Food
  • Księgarnie
  • Salony obuwnicze
  • Salony samochodowe
  • Stacje benzynowe
  • Telefonia komórkowa
  • Rejestracja
Badania Tajemniczy Klient Badania Tajemniczy Klient
Praca

Tajemniczy Klient jako metoda ukrytego obserwatora

Mówiąc o konsumentach można przypisać im zwiększającą się zmienność oraz rosnące wymagania w stosunku do producentów/usługodawców. Jednocześnie zauważa się, iż spada ich wyrozumiałość, jeśli chodzi o faux pas w szczególności w kwestii obsługi. Biorąc pod uwagę, iż klient przyjął rolę partnera jego niezawodna obsługa stała się priorytetem. W celu sprawdzenie jakości obsługi klienta korzysta się z metody Tajemniczego Klienta.

 

Wyróżnić się poprzez usługę

Należy pamiętać, iż w dobie konkurencyjności wysoki poziom obsługi klienta może stanowić wartościowe wyróżnienie. Odpowiednie standardy mogą zapewnić także trwałe więzi z odbiorcami rynku, co przekłada się na wielkość sprzedaży. W badaniu dedykowanym sprawdzeniu jakości obsługi uwzględnia się:

  • sposób zachowania się w trudnych sytuacjach;
  • procedury zachowania w danej firmie;
  • wypełnienie odpowiedniej ankiety
  • działanie w zgodzie z otrzymanym scenariuszem.

Ujmując rzecz ogólnie: Tajemniczy Klient jest osobą, która odpowiada za kontrolę oraz pomiar jakości usługi i obsługi klienta w danym miejscu.

 

Na to w szczególności zwrócić uwagę

Bardzo ważne jest, aby taka osoba była otwarta na kontakt z ludźmi oraz nie bała się podejmować decyzji oraz potrafiła dokonać obiektywnej oceny. Do innych zalet takiej osoby powinny należeć:

  • umiejętność koncentracji;
  • cierpliwość;
  • spostrzegawczość, dociekliwość;
  • szczegółowość
  • dobra pamięć.

Wymienione wyżej zalety usprawnią nie tylko proces badawczy, ale wpłyną także na uzyskane wyniki.

 

Badanie posiadające określony scenariusz

Pozyskane i zinterpretowane dane w drodze przeprowadzania badania Tajemniczego Klienta można przedstawić w formie:

  • raportów dotyczących analizy uzyskanych danych;
  • rekomendacji działań, szkoleń;
  • tabelarycznych;
  • bazy danych.

Do największych zalet badania należy uznać to, iż jest ono standaryzowane, ukryte i kontrolowane. Polega ona na tym, iż pracownik nie wie, że jest badany, zaś audytor działa w zgodzie z otrzymanym scenariuszem, a wyniki, które pozyskał w czasie aktywnej obserwacji zapisuje w ankiecie.

 

Co jeszcze…?

Warto wspomnieć, iż metoda ta bazuje na aktywnym zaangażowaniu się w badanie, a przy tym zachowuje niejawność. Opisana metoda stanowi połączenie informacji zarówno ilościowych, jak i jakościowych, więc pozwala tak na uzyskanie informacji związanych z wymiarem ilościowym badanego zjawiska, jak i wyjaśniających zachodzące sytuacje. Tajemniczy Klient umożliwia rzeczywistą ocenę jakości obsługi, jej monitorowanie oraz poprawienie w razie konieczności.

Polecane serwisy:

BioStat HaloDoctor MedFile VetFile zwierzaki.info