Badania Tajemniczy Klient
  • Home
  • Apteki
  • Fast Food
  • Księgarnie
  • Salony obuwnicze
  • Salony samochodowe
  • Stacje benzynowe
  • Telefonia komórkowa
  • Rejestracja
Badania Tajemniczy Klient Badania Tajemniczy Klient
Praca

Badania Tajemniczy Klient w księgarnaich - od dziś sprzedawaj 15% więcej!

Tajemniczy klient - księgarnie

Stan faktyczny

  • Klient: sieć księgarni
  • Lokalizacja: cała Polska
  • Liczba księgarni: 40
  • Problem: spadająca sprzedaż średnio o 5% w ciągu każdego miesiąca
  • Okres realizacji: 12 miesięcy

Cele

  • Wykrycie przyczyn spadających wyników sprzedaży;
  • Wzrost sprzedaży o minimum 10% po 6 miesiącach od wprowadzenia zmian,
  • Zbadanie zadowolenia klientów ze sposobu rozmieszczenia książek na półkach;
  • Identyfikacja spełniania standardów pod względem utrzymania porządku i czystości;
  • Monitoring przestrzegania standardów obsługi klienta.

Realizacja

  • Pierwszym etapem badania były warsztaty przeprowadzone w celu omówienia specyfiki oraz wizji księgarni z przedstawicielami Zamawiające, a także przybliżenia dotychczas obowiązujących standardów obsługi;
  • W celu weryfikacji założeń firmy z potrzebami klientów zostało zrealizowane ankietowe badanie satysfakcji, oraz badanie tajemniczy klient w księgarniach;
  • Wnioski z badania posłużyły modyfikacji dotychczasowych standardów;
  • Zrealizowano szkolenia dla pracowników oraz program motywacyjny w celu ich wdrożenia w przestrzeganie nowych procedur;
  • Następnie prowadzono w każdej księgarni jeden audyt raz na miesiąc, w trakcie którego ocenie podlegało 7 obszarów;
  • Audytorzy przed wzięciem udziału w badaniach przeszli szkolenie online, a następnie zaliczali test wiedzy;
  • Każdy Tajemniczy Klient w księgarniach mógł dokonać tylko jednego pomiaru w danej księgarni w przeciągu 2 miesięcy;
  • Wyniki obserwacji z przebiegu wizyt były zapisywane przez audytorów w elektronicznym formularzu na smartfonach, a następnie przesyłane automatycznie do weryfikacji;
  • Dowód dokonania pomiarów stanowiła dokumentacja fotograficzna w postaci paragonu z zakupów oraz zdjęć rejestrujących sposób rozmieszczenia książek w działach tematycznych;
  • Audytorzy otrzymali zwrot kosztów zakupów w kwocie 27 zł netto, a także dojazdu do miejsca pomiaru.

Wnioski

  • Badania wykazały, że klienci księgarni nie byli zadowoleni z ekspozycji książek. Problem stanowiło rozmieszczenie ich w niewłaściwych działach, przez co kłopot sprawiało odnalezienie odpowiedniej pozycji;
  • W trakcie pomiarów zaobserwowano liczne przypadki zabrudzeń pozostawionych na podłodze, a także nieporządek przy ladzie;
  • Klienci byli niezadowoleni z konieczności długiego oczekiwania na obsługę, a także braku udzielania przez pracowników pomocy w doborze książek.

Efekty

  • Zamawiający dokonał modyfikacji standardów obsługi z uwzględnieniem potrzeb klientów;
  • Dokonano zmian pod kątem standardów dotyczących ekspozycji książek, dzięki czemu odnalezienie wybranych pozycji stało się znacznie łatwiejsze;
  • Klient przeprowadził szkolenia dla personelu, co przełożyło się na wzrost ich kompetencji i prawidłowe wdrożenie do przestrzegania standardów;
  • Wzrost wyników sprzedaży o 15% w okresie 6 miesięcy od wdrożenia zmian.

Polecane serwisy:

BioStat HaloDoctor MedFile VetFile zwierzaki.info