Badania Tajemniczy Klient
  • Home
  • Apteki
  • Fast Food
  • Księgarnie
  • Salony obuwnicze
  • Salony samochodowe
  • Stacje benzynowe
  • Telefonia komórkowa
  • Rejestracja
Badania Tajemniczy Klient Badania Tajemniczy Klient
Praca

Badania Tajemniczy Klient w restauracji Fastfood - od dziś wykręć wyższe obroty!

Tajemniczy klient - restauracje fast food

Stan faktyczny

  • Klient: sieć Fast Food
  • Zakres terytorialny: województwo śląskie
  • Liczba punktów: 9

Cele

  • Weryfikacja przestrzegania w placówkach sieci standardów dotyczących utrzymania porządku i czystości;
  • Monitoring, czy pracownicy obsługi spełniają procedury obejmujące sposób witania oraz żegnania klientów.

Realizacja

  • W ramach badania metodą Tajemniczego Klienta w restauracjach fast food zrealizowano w okresie 18 miesięcy 50 audytów;
  • Narzędzie obserwacji zostało skonstruowane przez ekspertów firmy BioStat zgodnie z wytycznymi przedstawionymi przez Zamawiającego;
  • Realizacja projektu została poprzedzona szkoleniem audytorów. Zapoznawali się oni z materiałami online udostępnionymi w panelu audytora, a następnie wypełniali test weryfikujący wiedzę;
  • Każdy Tajemniczy Klient mógł udać się na wizytę nie częściej niż raz na kwartał;
  • Audytorzy po przeprowadzonej wizycie, jeszcze tego samego dnia wypełniali online ankietę obserwacji, posługując się aplikacją na urządzeniach mobilnych (tablety lub smartfony);
  • Weryfikacja poprawności pomiarów obejmowała analizę dostarczonej przez tajemniczych klientów w restauracjach fast food dokumentacji audio oraz fotografii paragonu. Dowody te zostały przesłane w formie załącznika razem z kwestionariuszem;
  • Każdy audytor otrzymał zwrot kosztów zakupów w wysokości 30 zł.

Efekty

  • Badanie wykazało, że powszechnym problemem w punktach sieci była niska kultura osobista pracowników, a także zbyt formalny sposób traktowania klientów;
  • Audyty pozwoliły wykryć nieprawidłowości pod kątem utrzymania czystości stolików w restauracjach;
  • Klient po otrzymaniu wyników badania postanowił wdrożyć program szkoleniowy dla pracowników, a także nieznacznie zmodyfikować dotychczasowe standardy obsługi;
  • Cykliczne pomiary Tajemniczych Klientów posłużyły wypracowaniu programu premiowego.

Polecane serwisy:

BioStat HaloDoctor MedFile VetFile zwierzaki.info