Badania Tajemniczy Klient
  • Home
  • Apteki
  • Fast Food
  • Księgarnie
  • Salony obuwnicze
  • Salony samochodowe
  • Stacje benzynowe
  • Telefonia komórkowa
  • Rejestracja
Badania Tajemniczy Klient Badania Tajemniczy Klient
Praca

Badania Tajemniczy Klient dla salonów obuwniczych - od dziś realizuj cele sprzedażowe!

Tajemniczy Klient - Salony obuwnicze

Stan faktyczny

  • Klient: właściciel salonów sprzedaży obuwia
  • Ilość salonów sprzedaży: 15
  • Terytorium: cała Polska
  • Problemy: systematycznie pogarszające się wyniki sprzedaży, a także utrata stałych klientów na rzecz konkurencyjnych sieci
  • Standardy obsługi klienta miały jedynie nieformalny charakter

Cele

  • Weryfikacja jakości obsługi klienta w salonach sieci
  • Ocena zadowolenia klientów z wystroju salonów, czystości i porządku oraz sposobu ekspozycji obuwia;
  • Analiza wpływu satysfakcji klientów z jakości obsługi na chęć do odwiedzania salonu po raz kolejny;
  • Około 10% polepszenie wyników pod względem sprzedaży oraz liczby klientów po 12 miesiącach od wprowadzenia standardów.

Realizacja

  • Pierwszym etapem projektowania nowych standardów obsługi były konsultacje warsztatowe z kadrą kierowniczą sieci, podczas których przedstawione zostały szczegóły na temat jej specyfiki oraz planów rozwojowych;
  • Okazało się, że Klient miał w zamiarze nadać salonom ekskluzywny charakter;
  • Oferta sklepów była głównie kierowana do klientów kierujących się aktualnymi trendami mody na rynku obuwia;
  • W celu weryfikacji faktycznych oczekiwań klientów, przeprowadzono badanie ankietowe. Uzyskane wyniki pozwoliły zidentyfikować kluczowe potrzeby i zastrzeżenia:
    • Klienci nie odczuwali zainteresowania pracowników ich potrzebami w zakresie doboru obuwia;
    • W opinii klientów życzliwość oraz poziom kultury pracowników znajdowały się na przeciętnym poziomie;
    • Klienci oczekiwali znacznie większego wsparcia w zakresie doboru obuwia i podejścia możliwie jak najszybciej pracownika w celu rozpoznania potrzeb;
  • Wdrożenie procedur zapisanych w Księdze Standardów;
  • Realizacja cyklu szkoleń dla kadry pracowniczej, dotyczących przestrzegania wypracowanych standardów, rozszerzonych o program motywujący;
  • Weryfikacja przestrzegania standardów metodą Tajemniczego Klienta.

Przebieg badania Tajemniczy Klient w sklepach z butami

  • Tajemniczy Klienci w salonach obuwniczych bezpośrednio do przeprowadzanych wizytach wypełniali elektroniczną ankietę za pomocą aplikacji mobilnej;
  • Dokumentacja z wizy była przesyłana automatycznie do Klienta w postaci zdjęć oraz nagrań audio;
  • Zamawiający oraz kierownicy salonów mieli możliwość automatycznego generowania raportów w formie kolorowych wykresów, porównujących wyniki obserwacji;

Efekty

  • Spełnienie zakładanych celów pod względem wzrostu sprzedaży oraz liczby klientów;
  • Wypracowanie i wdrożenie formalnych standardów, a następie monitoring ich przestrzegania;
  • Dostosowanie przez Klienta programu szkoleniowego do potrzeb pracowników oraz luk kompetencyjnych;
  • Wypracowanie systemu wynagradzania i premiowania, z uwzględnieniem wyników sprzedażowych oraz stopnia realizacji wymaganych standardów;

Polecane serwisy:

BioStat HaloDoctor MedFile VetFile zwierzaki.info