Badania Tajemniczy Klient
  • Home
  • Apteki
  • Fast Food
  • Księgarnie
  • Salony obuwnicze
  • Salony samochodowe
  • Stacje benzynowe
  • Telefonia komórkowa
  • Rejestracja
Tajemniczy Klient Tajemniczy Klient
Praca

Tajemniczy klient w salonach samochodowych - Zwiększ o 10% sprzedaż

Salony samochodowe - Tajemniczy klient

Stan faktyczny

  • Klient: branża motoryzacyjna
  • Ilość placówek: 20
  • Problem: stały spadek sprzedaży samochodów o blisko 5% na kwartał
  • Niekorzystna reputacja rynkowa stacji ASO

Cel badania

  • Wypracowanie kompleksowych standardów obsługi klienta;
  • Wdrożenie standardów w salonach i stacjach sieci;
  • Wzrost sprzedaży o minimum 10% po roku od wprowadzenia standardów;
  • Wzrost liczby zadowolonych klientów.

Realizacja badania

Spotkania warsztatowe

  • Uczestnicy: eksperci firmy Biostat oraz przedstawiciele Klienta
  • Cel: diagnoza sytuacji wyjściowej przedsiębiorstwa
  • Efekt: określenie wstępnego kierunku zmian

Badanie satysfakcji klienta

  • Etapy badania:
    • Wykazanie obszarów problemowych pod kątem jakości obsługi klienta;
    • Identyfikacja oczekiwań klientów;
    • Wypracowanie listy standardów obsługi klienta: zostały spisane w Księdze Standardów;
    • Szkolenia wdrożeniowe dla pracowników dotyczące wypracowanych standardów;
  • Wykryte problemy:
    • Nieutrzymywanie kontaktu wzrokowego przez pracowników obsługi;
    • Brak zainteresowania indywidualnymi potrzebami interesanta;
    • Wybiórcze stosowanie zwrotów grzecznościowych na powitanie/pożegnanie;
    • Brak umiejętności rzeczowego i zrozumiałego przedstawiania informacji.

Stały monitoring
Seria wizyt kontrolnych z udziałem tajemniczego klienta w salonach samochodowych pozwoliła zweryfikować stopień przestrzegania wdrożonych standardów.

  • Tajemniczy Klienci wypełniali elektroniczne kwestionariusze korzystając z aplikacji online na urządzeniach mobilnych;
  • z aplikacji online na urządzeniach mobilnych; Raporty z wizyt kontrolnych Zamawiający śledzić mógł on-line poprzez dedykowaną platformę internetową firmy Biostat,

Efekty

  • Wzrost sprzedaży w salonach o 10% po roku od wdrożenia standardów;
  • Wzrost o 14% liczby zadowolonych klientów ASO;
  • Wzrost wydajności i efektywności pracowników;
  • Wypracowanie sprawiedliwego programu premiowego;
  • Usprawnienie pod kątem zarządzania placówkami.

Polecane serwisy:

BioStat HaloDoctor MedFile VetFile zwierzaki.info