Badania Tajemniczy Klient
  • Home
  • Apteki
  • Fast Food
  • Księgarnie
  • Salony obuwnicze
  • Salony samochodowe
  • Stacje benzynowe
  • Telefonia komórkowa
  • Rejestracja
Badania Tajemniczy Klient Badania Tajemniczy Klient
Praca

Badania Tajemniczy Klient dla operatorów komórkowych. Zwiększymy +20%...

Tajemniczy klient - telefonia komórkowa

Stan faktyczny

  • Klient: branża telekomunikacyjna
  • Ilość placówek: 80
  • Terytorium: cała Polska
  • Problem: brak efektu w postaci poprawy wyników sprzedażowych, mimo wysokich wydatków na promocję sieci

Cel badania

  • Zbadanie jakości i adekwatności dotychczas stosowanych standardów obsługi, a także ich zmiana lub ulepszenie;
  • Poprawa wyników sprzedażowych o minimum 4%, po kwartale od wprowadzenia zmodyfikowanych lub ulepszonych standardów;
  • Zbadanie, czy faktyczni klienci odczuwają zadowolenie z jakości obsługi klienta;
  • Monitorowanie stopnia stosowania się pracowników do nowo wypracowanych standardów.

Realizacja badania

  • Pochylenie się nad szczegółami do tej pory obowiązujących standardów obsługi klienta, w trakcie warsztatów z kadrą menedżerską Klienta;
  • Badanie rynku dotyczące opinii klientów sieci komórkowych, którymi dzielą się na forach internetowych oraz portalach społecznościowych;
  • Ankietowe badanie satysfakcji w celu uzupełnienia danych pozyskanych w Sieci. Podsumowanie ustaleń wypracowanych podczas spotkań warsztatowych;
  • Przedstawienie Zamawiającemu nowo wypracowanych procedur obsługi klientów
  • Przeprowadzenie szkoleń dla załogi pracowniczej Klienta, obejmujących wdrożenie standardów i motywację do ich przestrzegania;
  • Monitorujące wizyty Mystery Shopping
    • Tajemniczy klienci w salonach telefonii komórkowej wypełniali z użyciem aplikacji mobilnej na smartfonach elektroniczną ankietę obserwacji;
    • Platforma umożliwiała automatyczne przesyłanie do klienta dokumentacji z wizyt w formie foto oraz audio-wizualnej;
    • Klientowi zapewniono możliwość zgłaszania reklamacji i uwag online z poziomu aplikacji;
    • Operator mógł na bieżąco porównywać wyniki obserwacji w poszczególnych salonach korzystając z funkcji generowania automatycznych wykresów;
  • Badanie jakości obsługi telefonicznej:
    • Monitoring stosowania się pracowników do procedur obsługi klientów drogą telefoniczną;
    • Weryfikacja stopnia znajomości przed personel szczegółów oferty Operatora;
    • Ocena kompetencji pracowników pod kątem zrozumiałego i rzeczowego przekazywania informacji;

Efekty

  • Identyfikacja kluczowych problemów pod względem jakości tradycyjnej oraz telefonicznej obsługi klienta;
  • Co trzeci klient jakość obsługi traktuje jako kluczowy czynnik wpływający na decyzję o wyborze Operatora;
  • Skrócenie czasu obsługi klienta w salonach oraz znacznie uproszczony proces telefonicznej obsługi klientów;
  • Wzrost o 5% liczby zawartych umów po kwartale od wprowadzenia zmodyfikowanych procedur;
  • Wprowadzenie systemu premiowania, opartego na wynikach monitoringu metodą Tajemniczego Klienta w salonach operatorów komórkowych;
  • Większa o 20% częstotliwość umów zawieranych przez telefon.

Polecane serwisy:

BioStat HaloDoctor MedFile VetFile zwierzaki.info